Staatsecretaris Philippe De Backer rijdt (Open VLD) vrijdag een hele dag mee met een vrachtwagenchauffeur. Twee grote frustratiepunten komen in zijn gesprekken naar boven: sociale dumping en de monsterfiles. Eerder lanceerde De Backer het voorstel om de kilometerheffing op te trekken tijdens piekuren in de stadskernen. Nu breit hij er een vervolgstuk aan met een pleidooi om die heffing 's nachts te doen dalen.

Voor zijn voorstel zijn flankerende maatregelen nodig, zoals een flexibilisering van de arbeidsmarkt. 'Ik kijk naar collega Kris Peeters (CD&V), minister van Werk, om hiermee aan de slag te gaan. Tijd voor een evolutie naar werk en mobiliteit van de 21ste eeuw', luidt het.

Staatsecretaris Philippe De Backer rijdt (Open VLD) vrijdag een hele dag mee met een vrachtwagenchauffeur. Twee grote frustratiepunten komen in zijn gesprekken naar boven: sociale dumping en de monsterfiles. Eerder lanceerde De Backer het voorstel om de kilometerheffing op te trekken tijdens piekuren in de stadskernen. Nu breit hij er een vervolgstuk aan met een pleidooi om die heffing 's nachts te doen dalen. Voor zijn voorstel zijn flankerende maatregelen nodig, zoals een flexibilisering van de arbeidsmarkt. 'Ik kijk naar collega Kris Peeters (CD&V), minister van Werk, om hiermee aan de slag te gaan. Tijd voor een evolutie naar werk en mobiliteit van de 21ste eeuw', luidt het.