Vorige week werd op de E17 tussen Sint-Niklaas en Waasmunster nieuw asfalt aangelegd. Het gaat innovatief, CO2-arm asfalt. "Het is asfalt waarvoor minder hoge temperaturen nodig zijn om het te maken", legt Marie De Vliegher van Wegen en Verkeer uit. "Daardoor stoot het minder CO2 uit. We hebben het al een paar keer met succes gebruikt en het is ook van goede kwaliteit." Vorige week is er iets fout gegaan over een strook van 1 kilometer in Waasmunster. "We hebben daar 's nachts doorgewerkt om de hinder voor het verkeer zoveel mogelijk te beperkten. Maar het was die nacht erg koud en daardoor is het misgegaan: het asfalt moet warm gemaakt worden om het te kunnen leggen en door de vrieskou is het vermoedelijk snel afgekoeld, waardoor er brokken en krassen ontstonden in het asfalt." De experts onderzoeken nog verder wat er exact fout is gegaan. De aannemer heeft volgens De Vliegher de fout erkend en zal de strook van 1 kilometer op eigen kosten heraanleggen. Wanneer dat gebeurt, is nog niet bekend. (Belga)

Vorige week werd op de E17 tussen Sint-Niklaas en Waasmunster nieuw asfalt aangelegd. Het gaat innovatief, CO2-arm asfalt. "Het is asfalt waarvoor minder hoge temperaturen nodig zijn om het te maken", legt Marie De Vliegher van Wegen en Verkeer uit. "Daardoor stoot het minder CO2 uit. We hebben het al een paar keer met succes gebruikt en het is ook van goede kwaliteit." Vorige week is er iets fout gegaan over een strook van 1 kilometer in Waasmunster. "We hebben daar 's nachts doorgewerkt om de hinder voor het verkeer zoveel mogelijk te beperkten. Maar het was die nacht erg koud en daardoor is het misgegaan: het asfalt moet warm gemaakt worden om het te kunnen leggen en door de vrieskou is het vermoedelijk snel afgekoeld, waardoor er brokken en krassen ontstonden in het asfalt." De experts onderzoeken nog verder wat er exact fout is gegaan. De aannemer heeft volgens De Vliegher de fout erkend en zal de strook van 1 kilometer op eigen kosten heraanleggen. Wanneer dat gebeurt, is nog niet bekend. (Belga)