Tussen 2007 en 2009 waren die zwarte wegen verantwoordelijk voor 893 ongevallen met zwaargewonden of doden. Bij de vorige meting, tussen 2006 en 2008, gebeurden op die risicowegen 519 ongevallen. Of een weg geklasseerd wordt als dodenweg hangt grotendeels af van de inrichting. Zo zijn er nog altijd veel tweebaanswegen zonder middenberm of gewestwegen die geflankeerd worden door bomen zonder vangrail, luidt het. Touring pleit voor zwaardere investeringen in de aanleg van veilige wegen, maar vraagt ook dat autoproducenten strenge veiligheidsnormen hanteren. (OSN)

Tussen 2007 en 2009 waren die zwarte wegen verantwoordelijk voor 893 ongevallen met zwaargewonden of doden. Bij de vorige meting, tussen 2006 en 2008, gebeurden op die risicowegen 519 ongevallen. Of een weg geklasseerd wordt als dodenweg hangt grotendeels af van de inrichting. Zo zijn er nog altijd veel tweebaanswegen zonder middenberm of gewestwegen die geflankeerd worden door bomen zonder vangrail, luidt het. Touring pleit voor zwaardere investeringen in de aanleg van veilige wegen, maar vraagt ook dat autoproducenten strenge veiligheidsnormen hanteren. (OSN)