De spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar 1 miljoen euro aan compensaties uitgekeerd aan treinreizigers die werden geconfronteerd met vertragingen. Dat is 36,6 procent minder dan het jaar voordien, melden L'Echo en De Tijd.

Stiptheid

Het aantal compensatieaanvragen daalde met 22 procent tot 82.256. Bij de NMBS is te horen dat die daling te danken is aan de verbetering van de stiptheid. Een reiziger die 20 keer wordt geconfronteerd met een trein met vijftien minuten vertraging, krijgt een kwart van zijn ticketprijs terug. Vanaf 30 minuten vertraging (en tien bijgehouden tickets) krijgt hij de helft terugbetaald. Vanaf één uur ontvangt hij de volle pot. (Belga/WB)

De spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar 1 miljoen euro aan compensaties uitgekeerd aan treinreizigers die werden geconfronteerd met vertragingen. Dat is 36,6 procent minder dan het jaar voordien, melden L'Echo en De Tijd.Het aantal compensatieaanvragen daalde met 22 procent tot 82.256. Bij de NMBS is te horen dat die daling te danken is aan de verbetering van de stiptheid. Een reiziger die 20 keer wordt geconfronteerd met een trein met vijftien minuten vertraging, krijgt een kwart van zijn ticketprijs terug. Vanaf 30 minuten vertraging (en tien bijgehouden tickets) krijgt hij de helft terugbetaald. Vanaf één uur ontvangt hij de volle pot. (Belga/WB)