De Antwerpse hulpdiensten werden gisteren omstreeks 20.45 uur naar de Van Aerdtstraat gestuurd, nadat een bewoonsters met een vriend naar het Stuivenbergziekenhuis gereden was omdat ze een CO-intoxicatie vermoedden. Toen de hulpdiensten aankwamen, werd een zeer hoge concentratie van koolstofmonoxide gemeten in het hele gebouw. Omdat niet duidelijk was of de bewoner van de gelijkvloerse verdieping thuis was, ging de brandweer via een raam naar binnen. In een zetel in de woonkamer werd de man van 42 bewusteloos aangetroffen. Hij werd overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis en verkeerde vanmiddag nog steeds in levensgevaar. Andere bewoners uit de hogere verdiepingen hadden het gebouw op eigen initiatief verlaten. Volgens politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens is de hoofdgastoevoer in het appartementsgebouw afgesloten en is men op zoek naar de oorzaak van de hoge gasconcentratie. (ANA)

De Antwerpse hulpdiensten werden gisteren omstreeks 20.45 uur naar de Van Aerdtstraat gestuurd, nadat een bewoonsters met een vriend naar het Stuivenbergziekenhuis gereden was omdat ze een CO-intoxicatie vermoedden. Toen de hulpdiensten aankwamen, werd een zeer hoge concentratie van koolstofmonoxide gemeten in het hele gebouw. Omdat niet duidelijk was of de bewoner van de gelijkvloerse verdieping thuis was, ging de brandweer via een raam naar binnen. In een zetel in de woonkamer werd de man van 42 bewusteloos aangetroffen. Hij werd overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis en verkeerde vanmiddag nog steeds in levensgevaar. Andere bewoners uit de hogere verdiepingen hadden het gebouw op eigen initiatief verlaten. Volgens politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens is de hoofdgastoevoer in het appartementsgebouw afgesloten en is men op zoek naar de oorzaak van de hoge gasconcentratie. (ANA)