Vorig jaar kwamen er geen nieuwe verhuurpunten bij; het aantal bleef behouden op 44. Desondanks steeg het aantal ritten tot 140.000. "Dat zijn meer ritten dan in de eerste vier jaar van Blue-bike samen", klinkt het. Het deelfietsensysteem telde 13.500 klanten. Het aantal steden en gemeenten met een derdebetalersregeling (de gebruiker betaalt er niets of 1 euro in plaats van 3 euro om een fiets te ontlenen) nam wel toe. Uit een rondvraag in opdracht van De Lijn (die aandeelhouder is van Blue-bike) blijkt dat de gemiddelde klant hoogopgeleid is, bediende van beroep en jonger dan 55 jaar. Hij gebruikt Blue-bike minstens 1 keer per maand. Dit jaar komen er wel nieuwe verhuurpunten bij. Er staan er al zeker zeven in de steigers: Aalter, Geraardsbergen, Heist-op-den-Berg, Ieper, Mechelen Nekkerspoel, Oudenaarde en Tongeren. Dit jaar zouden ook de eerste verhuurpunten die niet aan een treinstation staan maar aan een halte van De Lijn of aan een parking, er moeten komen. (Belga)

Vorig jaar kwamen er geen nieuwe verhuurpunten bij; het aantal bleef behouden op 44. Desondanks steeg het aantal ritten tot 140.000. "Dat zijn meer ritten dan in de eerste vier jaar van Blue-bike samen", klinkt het. Het deelfietsensysteem telde 13.500 klanten. Het aantal steden en gemeenten met een derdebetalersregeling (de gebruiker betaalt er niets of 1 euro in plaats van 3 euro om een fiets te ontlenen) nam wel toe. Uit een rondvraag in opdracht van De Lijn (die aandeelhouder is van Blue-bike) blijkt dat de gemiddelde klant hoogopgeleid is, bediende van beroep en jonger dan 55 jaar. Hij gebruikt Blue-bike minstens 1 keer per maand. Dit jaar komen er wel nieuwe verhuurpunten bij. Er staan er al zeker zeven in de steigers: Aalter, Geraardsbergen, Heist-op-den-Berg, Ieper, Mechelen Nekkerspoel, Oudenaarde en Tongeren. Dit jaar zouden ook de eerste verhuurpunten die niet aan een treinstation staan maar aan een halte van De Lijn of aan een parking, er moeten komen. (Belga)