CD&V eist 100.000 euro van ex-adviseur na inkopen Indiase Facebook-likes

© .

CD&V eist een schadevergoeding van 100.000 euro van ex-communicatieadviseur Gert Van Mol, omdat hij de partij schade heeft toegebracht door buitenlandse Facebook-likes in te kopen.

Dat melden de kranten van Mediahuis. De man zorgde ervoor dat het aantal volgers op de CD&V-Facebookpagina exponentieel toenam. Maar toen uit onderzoek van Knack bleek dat het vooral om Indische volgers ging, viel hij in ongenade.

CD&V had Gert Van Mol in oktober 2017 aangetrokken om de partij relevanter te maken op sociale media. Door gepersonaliseerde en gerichte advertenties te kopen op Facebook, slaagde hij er snel in meer volgers te krijgen.

Die advertenties werden ook naar doelgroepen in onder meer India gericht, met als gevolg dat CD&V opvallend veel Indische likes kreeg. Toen dat bekend raakte werden al snel vragen gesteld bij het plotse digitale succes van CD&V.

Van Mol raakte in conflict met de communicatiedirecteur, die ontkende dat de partij had ingestemd met internationale advertenties. Het contract met de digitale strateeg werd opgezegd. Uiteindelijk wordt de zaak nu voor een burgerlijke rechtbank beslecht. CD&V eist een schadevergoeding van 100.000 euro voor imagoschade, en 25.000 euro per keer dat Van Mol nog eens aan externe communicatie doet.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content