In 2009 werden nog gemiddeld 27 spookrijders gesignaleerd per maand. Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) schrijft de afname grotendeels toe aan beter ingerichte op- en afritten. Zo heeft het Agentschap Wegen en Verkeer bijvoorbeeld alle verkeersgeleiders aan uitritten verwijderd, staan er aan beide kanten van de uitritten verbodsborden en werden witte richtingspijlen van 7,5 meter groot op de grond geschilderd. Op veel plaatsen zijn ook reflectoren in de foute richting aangebracht. "Eenvoudige, maar efficiënte aanpassingen", luidt het. Hoewel het aantal spookrijders afneemt, blijft het gevaar enorm hoog wanneer ze toch de weg opraken. In 2011 vielen nog zeven doden en 23 gewonden te betreuren na ongevallen met spookrijders. (Belga)

In 2009 werden nog gemiddeld 27 spookrijders gesignaleerd per maand. Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) schrijft de afname grotendeels toe aan beter ingerichte op- en afritten. Zo heeft het Agentschap Wegen en Verkeer bijvoorbeeld alle verkeersgeleiders aan uitritten verwijderd, staan er aan beide kanten van de uitritten verbodsborden en werden witte richtingspijlen van 7,5 meter groot op de grond geschilderd. Op veel plaatsen zijn ook reflectoren in de foute richting aangebracht. "Eenvoudige, maar efficiënte aanpassingen", luidt het. Hoewel het aantal spookrijders afneemt, blijft het gevaar enorm hoog wanneer ze toch de weg opraken. In 2011 vielen nog zeven doden en 23 gewonden te betreuren na ongevallen met spookrijders. (Belga)