Takahashi, voormalig directeur van het reclamebureau Dentsu Inc, ontving 8,2 miljoen dollar (ongeveer 7,5 miljoen euro) van de Japanse bidcommissie. Hij verrichtte daarvoor werkzaamheden in het lobbycircuit om de Zomerspelen naar Tokio te halen. De Japanse bidcommissie maakte aan de firma, zonder winstoogmerk, van Mori een bedrag van 1,3 miljoen euro over. Hiervoor zou het bedrijf voornamelijk "internationale informatie hebben geanalyseerd", aldus een woordvoerder van Mori. (Belga)

Takahashi, voormalig directeur van het reclamebureau Dentsu Inc, ontving 8,2 miljoen dollar (ongeveer 7,5 miljoen euro) van de Japanse bidcommissie. Hij verrichtte daarvoor werkzaamheden in het lobbycircuit om de Zomerspelen naar Tokio te halen. De Japanse bidcommissie maakte aan de firma, zonder winstoogmerk, van Mori een bedrag van 1,3 miljoen euro over. Hiervoor zou het bedrijf voornamelijk "internationale informatie hebben geanalyseerd", aldus een woordvoerder van Mori. (Belga)