Verwacht wordt dat het drukke dataverkeer ook de komende weken zal aanhouden en mogelijk zelfs verder zal stijgen. Belnet benadrukt echter dat er voldoende marge is om die periode te doorstaan. "Werknemers werken van thuis uit en blijven via conference calls of videoconferencing in contact met collega's, klanten en leveranciers. Studenten volgen massaal onlinelessen. En ook het internetverkeer voor privégebruik neemt sterk toe. Streaming, boodschappen, ... alles gebeurt zoveel mogelijk online. Daardoor noteerde ons internetknooppunt BNIX de voorbije dagen recordpieken tot 391 Gbit/s", zegt Dirk Haex, technisch directeur bij Belnet. Haex verzekert dat het platform stabiel en performant is, en zonder probleem nog grotere pieken aankan. "Wij stellen alles in het werk om al onze klanten zo goed mogelijk bij te staan. Al lang voordat de overheid overging tot de strenge maatregelen die ons vandaag allemaal thuishouden, hebben we ons bij Belnet voorbereid op de aankomende crisis", klinkt het. Belnet is daarnaast ook de IT-partner van de Belgische hogescholen, universiteiten, onderzoekscentra, ziekenhuizen en overheidsorganisaties. Voor alle klanten die rechtstreeks betrokken zijn bij het beheer van de coronacrisis neemt het specifieke maatregelen op vlak van incidentmanagement. Het gaat daarbij volgens Belnet om de federale overheidsdiensten Volksgezondheid, Binnenlandse Zaken en de Kanselarij van de Eerste Minister en om Sciensano, Smals en een twintigtal ziekenhuizen. BNIX verbetert de snelheid en de kwaliteit van de internettrafiek tussen meer dan 60 participanten, waaronder alle grote Belgische commerciële internetproviders zoals Telenet en Proximus, grote cloudproviders zoals Microsoft en AWS en internationale contentproviders en hostingbedrijven, zoals Facebook en Netflix. (Belga)

Verwacht wordt dat het drukke dataverkeer ook de komende weken zal aanhouden en mogelijk zelfs verder zal stijgen. Belnet benadrukt echter dat er voldoende marge is om die periode te doorstaan. "Werknemers werken van thuis uit en blijven via conference calls of videoconferencing in contact met collega's, klanten en leveranciers. Studenten volgen massaal onlinelessen. En ook het internetverkeer voor privégebruik neemt sterk toe. Streaming, boodschappen, ... alles gebeurt zoveel mogelijk online. Daardoor noteerde ons internetknooppunt BNIX de voorbije dagen recordpieken tot 391 Gbit/s", zegt Dirk Haex, technisch directeur bij Belnet. Haex verzekert dat het platform stabiel en performant is, en zonder probleem nog grotere pieken aankan. "Wij stellen alles in het werk om al onze klanten zo goed mogelijk bij te staan. Al lang voordat de overheid overging tot de strenge maatregelen die ons vandaag allemaal thuishouden, hebben we ons bij Belnet voorbereid op de aankomende crisis", klinkt het. Belnet is daarnaast ook de IT-partner van de Belgische hogescholen, universiteiten, onderzoekscentra, ziekenhuizen en overheidsorganisaties. Voor alle klanten die rechtstreeks betrokken zijn bij het beheer van de coronacrisis neemt het specifieke maatregelen op vlak van incidentmanagement. Het gaat daarbij volgens Belnet om de federale overheidsdiensten Volksgezondheid, Binnenlandse Zaken en de Kanselarij van de Eerste Minister en om Sciensano, Smals en een twintigtal ziekenhuizen. BNIX verbetert de snelheid en de kwaliteit van de internettrafiek tussen meer dan 60 participanten, waaronder alle grote Belgische commerciële internetproviders zoals Telenet en Proximus, grote cloudproviders zoals Microsoft en AWS en internationale contentproviders en hostingbedrijven, zoals Facebook en Netflix. (Belga)