Deze nieuweling is geen facelift van de vorige generatie want hij deelt het recente MQB-platform met de Golf en de Passat. Ook op vlak van design heeft hij flink wat gemeen met de jongste VW-producten. Dat merk je vooral aan het radiatorrooster en de koplampen. Net als de Golf wordt deze MPV ook voorzien van de automatische noodremfunctie en de actieve cruise control. De Touran wordt een beetje groter dan zijn voorganger en is leverbaar met vijf of met zeven zitplaatsen. VW gaat er ook prat op dat de wagen gemiddeld 19 % zuiniger werd. Daar zijn vooral de jongste generatie Euro 6-motoren voor verantwoordelijk. Op diesel is er de 1.6 en de tweeliter TDI die respectievelijk 110, 150 of 190 pk leveren. Los daarvan, komen er ook zuinige TSi benzinemotoren. Op vla va infotainment voorziet Volkswagen het Mirror Link systeem waarbij je apps van je smartphone op het aanraakscherm van de wagen kan gebruiken. Deze VW zou ook klaar zijn voor Apple Car Play. Deze nieuwe Touran zou al in oktober op de markt komen.(Belga)

Deze nieuweling is geen facelift van de vorige generatie want hij deelt het recente MQB-platform met de Golf en de Passat. Ook op vlak van design heeft hij flink wat gemeen met de jongste VW-producten. Dat merk je vooral aan het radiatorrooster en de koplampen. Net als de Golf wordt deze MPV ook voorzien van de automatische noodremfunctie en de actieve cruise control. De Touran wordt een beetje groter dan zijn voorganger en is leverbaar met vijf of met zeven zitplaatsen. VW gaat er ook prat op dat de wagen gemiddeld 19 % zuiniger werd. Daar zijn vooral de jongste generatie Euro 6-motoren voor verantwoordelijk. Op diesel is er de 1.6 en de tweeliter TDI die respectievelijk 110, 150 of 190 pk leveren. Los daarvan, komen er ook zuinige TSi benzinemotoren. Op vla va infotainment voorziet Volkswagen het Mirror Link systeem waarbij je apps van je smartphone op het aanraakscherm van de wagen kan gebruiken. Deze VW zou ook klaar zijn voor Apple Car Play. Deze nieuwe Touran zou al in oktober op de markt komen.(Belga)