De Polestar 2 zal vanaf begin volgend jaar in China gebouwd worden. Volvo, dat ook een fabriek heeft in Gent, mikt op 100.000 stuks per jaar, zo maakte Polestar-CEO Thomas Ingenlath woensdag bekend, enkele dagen voor de start van het autosalon van Genève. China en Europa zullen de belangrijkste markten zijn voor de auto.

"Er zijn veel elektrische auto's die goede auto's zijn, maar niet erg aantrekkelijk. En vervolgens ben je al snel aan prijzen van 70.000 tot 80.000 dollar", aldus Ingenlath. "Onder die prijscategorie is er eigenlijk enkel de Tesla Model 3." De Polestar 2 zal gebaseerd zijn op het onderstel van de compacte SUV XC40 van Volvo. "Polestar 2 is ons eerste volumemodel", aldus Ingenlath. De Tesla Model 3 is in Europa te koop vanaf 55.400 euro.(Belga)

De Polestar 2 zal vanaf begin volgend jaar in China gebouwd worden. Volvo, dat ook een fabriek heeft in Gent, mikt op 100.000 stuks per jaar, zo maakte Polestar-CEO Thomas Ingenlath woensdag bekend, enkele dagen voor de start van het autosalon van Genève. China en Europa zullen de belangrijkste markten zijn voor de auto."Er zijn veel elektrische auto's die goede auto's zijn, maar niet erg aantrekkelijk. En vervolgens ben je al snel aan prijzen van 70.000 tot 80.000 dollar", aldus Ingenlath. "Onder die prijscategorie is er eigenlijk enkel de Tesla Model 3." De Polestar 2 zal gebaseerd zijn op het onderstel van de compacte SUV XC40 van Volvo. "Polestar 2 is ons eerste volumemodel", aldus Ingenlath. De Tesla Model 3 is in Europa te koop vanaf 55.400 euro.(Belga)