De vormtaal van de Prius is door de jaren heen niet fundamenteel veranderd omdat de Japanse constructeur bij deze wagen de stroomlijn liet primeren. Diezelfde filosofie blijft ook bij de vierde generatie overeind want ook nu ligt de klemtoon op verbruik. Toyota stelt dat de nieuweling 18 procent zuiniger is dan zijn voorganger. Hij maakt nog altijd gebruik van een combinatie van benzine- en elektro-aandrijving. De 1.8 liter grote benzinemotor werd verder verfijnd en haalt vandaag een rendement van 40 procent waardoor dit de meest efficiënte benzinemotor ter wereld wordt. De benzinemotor levert 98 pk en de elektromotor is goed voor 72 pk. Die laatste wordt gevoed door een Nikkel-metaalhydride batterij. Samen met de generatiewissel komt er ook een ander TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Hierdoor komt het zwaartepunt lager te liggen wat een positieve invloed heeft op de dynamische kwaliteiten van de wagen. (Belga)

De vormtaal van de Prius is door de jaren heen niet fundamenteel veranderd omdat de Japanse constructeur bij deze wagen de stroomlijn liet primeren. Diezelfde filosofie blijft ook bij de vierde generatie overeind want ook nu ligt de klemtoon op verbruik. Toyota stelt dat de nieuweling 18 procent zuiniger is dan zijn voorganger. Hij maakt nog altijd gebruik van een combinatie van benzine- en elektro-aandrijving. De 1.8 liter grote benzinemotor werd verder verfijnd en haalt vandaag een rendement van 40 procent waardoor dit de meest efficiënte benzinemotor ter wereld wordt. De benzinemotor levert 98 pk en de elektromotor is goed voor 72 pk. Die laatste wordt gevoed door een Nikkel-metaalhydride batterij. Samen met de generatiewissel komt er ook een ander TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Hierdoor komt het zwaartepunt lager te liggen wat een positieve invloed heeft op de dynamische kwaliteiten van de wagen. (Belga)