De wagen is het geesteskind van Raphaël van der Straten, een gepassioneerd autofiel die al jarenlang de VDS racingstal runt. Auto's zitten hem in de genen want zijn grootvader was een vermaard piloot. De wagen werd gedeeltelijk ontwikkeld bij Tony Gilet, bekend van de Vertigo. Dat is meteen de reden waarom hij het onderstel deelt met de Gillet Vertigo maar het koetswerk en tal van andere componenten zijn helemaal anders. Hoewel men initieel voor een Amerikaanse V8-motor wilde kiezen, viel de uiteindelijke keuze op de 4.2 liter grote V8 van Maserati-origine. Die levert 480 pk en dat moet volstaan voor de bolide die amper 1000 kg op de weegschaal zet. Bedoeling is om initieel slechts 22 exemplaren van deze uitzonderlijke supercar te bouwen. De klanten kunnen hun GT 001 om die reden verregaand personaliseren. Wanneer het eerste exemplaar aan een klant zal worden geleverd, is nog niet duidelijk. Begin volgend jaar zal de raceversie aantreden in de 24 Uur van Dubai, men hoopt ook op de startgrid in Le Mans te verschijnen. De lat ligt alvast erg hoog. (Belga) (Importer)

De wagen is het geesteskind van Raphaël van der Straten, een gepassioneerd autofiel die al jarenlang de VDS racingstal runt. Auto's zitten hem in de genen want zijn grootvader was een vermaard piloot. De wagen werd gedeeltelijk ontwikkeld bij Tony Gilet, bekend van de Vertigo. Dat is meteen de reden waarom hij het onderstel deelt met de Gillet Vertigo maar het koetswerk en tal van andere componenten zijn helemaal anders. Hoewel men initieel voor een Amerikaanse V8-motor wilde kiezen, viel de uiteindelijke keuze op de 4.2 liter grote V8 van Maserati-origine. Die levert 480 pk en dat moet volstaan voor de bolide die amper 1000 kg op de weegschaal zet. Bedoeling is om initieel slechts 22 exemplaren van deze uitzonderlijke supercar te bouwen. De klanten kunnen hun GT 001 om die reden verregaand personaliseren. Wanneer het eerste exemplaar aan een klant zal worden geleverd, is nog niet duidelijk. Begin volgend jaar zal de raceversie aantreden in de 24 Uur van Dubai, men hoopt ook op de startgrid in Le Mans te verschijnen. De lat ligt alvast erg hoog. (Belga) (Importer)