De nieuwste generatie van de Toyota RAV4 staat in de startblokken. Die breekt met zijn verleden alleen al omwille van het vrij hoekige en toch futuristische design.
De vorige generaties RAV4 vielen telkens groter uit. Bij dit nieuwe model is dat niet anders. De nieuwkomer oogt stijlvol en stoer, met dank aan de brede wielkasten, de zwarte dorpels en dito lijsten rond de spatborden en de zwarte elementen die je ook ziet ter hoogte van het dak en de raamstijlen. Ledtechnologie voor de lichtunits voor en achter is vanzelfsprekend. Toyota belooft verder nieuwe software waardoor het infotainment intuïtiever maar vooral sneller moet zijn in gebruik.
Onder de motorkap komt een vernieuwde plug-inhybride aandrijving waarvan vooral het elektrische luik is gerenoveerd. Niet enkel de elektromotor van de hybride aandrijflijn is versterkt. Ook de batterij die je via het stopcontact bijlaadt, krijgt extra capaciteit (22,7 kWh) waardoor deze compacte SUV tot 100 km emissievrij moet rijden. De basisversie is voorwielaangedreven waarbij de elektromotor in de versnellingsbak geïntegreerd zit.
Toyota voorziet ook een vierwielaangedreven optie. In dat geval worden de achterwielen via een tweede elektromotor (op de achteras) aangedreven. Naast de plug-inhybride is er een zelfladende versie waarbij je enkel benzine tankt. De elektrische ondersteuning dient hier alleen om het verbruik van fossiele brandstof te reduceren. Prijzen of een exacte datum voor de lancering zijn nog niet bekend.