De scooter waarvoor Enrico Piaggio de naam 'Vespa' ('wesp' in het Italiaans) bedacht toen hij het prototype voor de eerste keer zag, is dit jaar 70 lentes jong. De Vespa is sinds zijn geboorte alleen maar populairder geworden en lijkt het geheim van de eeuwige jeugd te hebben ontdekt. Op de eerste verdieping van het Brusselse automuseum Autoworld kunnen bezoekers aan de hand van meer dan 100 exemplaren de geschiedenis van deze populaire Italiaanse scooter beleven, vanaf de eerste modellen (de zeer gewilde 'faro basso' met lage koplamp) tot de huidige modellen. Deze fraaie collectie kon alleen worden samengesteld dankzij de talrijke verzamelaars die bereid waren om hun juweeltjes enkele weken lang aan Autoworld toe te vertrouwen, en is dus zeker een bezoek waard. Na afloop van de 'tentoonstelling' blijven de de meest emblematische exemplaren nog tot 24 april in Autoworld op de '... in the spotlight' zones op de benedenverdieping. Info: www.autoworld.be.(Belga)

De scooter waarvoor Enrico Piaggio de naam 'Vespa' ('wesp' in het Italiaans) bedacht toen hij het prototype voor de eerste keer zag, is dit jaar 70 lentes jong. De Vespa is sinds zijn geboorte alleen maar populairder geworden en lijkt het geheim van de eeuwige jeugd te hebben ontdekt. Op de eerste verdieping van het Brusselse automuseum Autoworld kunnen bezoekers aan de hand van meer dan 100 exemplaren de geschiedenis van deze populaire Italiaanse scooter beleven, vanaf de eerste modellen (de zeer gewilde 'faro basso' met lage koplamp) tot de huidige modellen. Deze fraaie collectie kon alleen worden samengesteld dankzij de talrijke verzamelaars die bereid waren om hun juweeltjes enkele weken lang aan Autoworld toe te vertrouwen, en is dus zeker een bezoek waard. Na afloop van de 'tentoonstelling' blijven de de meest emblematische exemplaren nog tot 24 april in Autoworld op de '... in the spotlight' zones op de benedenverdieping. Info: www.autoworld.be.(Belga)