Renault Austral krijgt snelle update

De vernieuwde Renault Austral is beschikbaar met een hybride of een mild hybride aandrijving.
Gert Verhoeven

Renault komt al na drie jaar met een update van de Austral. De vernieuwde midsize SUV kreeg een hertekende neus, nieuwe lichtunits voor en achter plus een groter radiatorrooster dat optisch aansluit bij de Rafale en de vernieuwde Espace.  

Met de Rafale en de Espace deelt de Austral zijn platform dat Renault gebruikt voor zijn grootste modellen met een hybride of een mild hybride aandrijflijn. De Austral krijgt een interieur met fraaiere zetels en een verbeterde geluidsisolatie voor minder motor- maar vooral minder rijgeluiden. Nog binnenin komt er bestuurdersherkenning. Die zorgt ervoor dat de gebruiker een aangepaste verwelkoming krijgt en selecteert automatisch alle instellingen van onder meer het infotainmentsysteem. De praktische basics van het uittredend model zoals de verschuifbare achterbank voor extra been- of kofferruimte, blijven behouden.

Onderhuids zorgden de ingenieurs voor een verfijnde afstelling van de 4Control vierwielsturing zodat de Austral zich erg lichtvoetig laat insturen. 4Control blijft gereserveerd voor de topmotorisatie van 200 pk. Die aandrijflijn is een hybride combinatie van een 1.2 turbo benzinemotor en twee elektromotoren waarvan er eentje in de (automatische) transmissie zit. Deze E-Tech transmissie kreeg een update waardoor die sneller en soepeler reageert.

De Franse constructeur biedt ook een instapversie met een mild hybride benzinemotor (1.3 met 160 pk) die altijd aan een zeventrapsautomaat hangt. De vernieuwde Austral is meteen bestelbaar en kost vanaf 33.500 euro. 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content