Porsche Cayenne gaat aan de stekker

Alain De Jong

Ook de Porsche Cayenne krijgt een elektrische variant. Met een vermogen tot meer dan 1.000 pk en een rijbereik van ruim 600 kilometer zet die indrukwekkende prestaties neer.

Ook sportieve merken gaan tegenwoordig aan de stekker. Zo lanceert Porsche na de elektrische versie van de Macan nu een variant op batterijen van de Cayenne. Een logische uitbreiding van het elektrische aanbod van SUV’s van Porsche die intussen een belangrijk aandeel van de omzet vertegenwoordigen.

 De Porsche Cayenne is een ruime elektrische crossover van bijna 5 meter lang die plaats biedt aan vijf personen. Zij kunnen hun bagage kwijt in de koffer van 781 en de frunk van 90 liter. Aan boord is het aangenaam toeven in het hoogwaardig afgewerkte interieur. De connectiviteit is verzekerd door een ware videowall die zich uitstrekt over de gehele breedte van het dashboard.

Snel sprinten

Even indrukwekkend zijn de prestaties van de Cayenne die altijd over vierwielaandrijving beschikt en een vermogen tussen 400 pk en 800 pk levert. De Turbo-versie kan zelfs een piekwaarde van 1.088 pk halen met de launch control waarmee de sprint van stilstand naar 100 km/u in minder dan 3 seconden lukt. De Porsche Cayenne haalt zijn stroom uit een batterij van 113 kWh die op 800V werkt en een WLTP-rijbereik van meer dan 600 km toelaat.

Mooi hierbij is dat het laden even snel gaat als het sprinten. Volgens Porsche kan je de accu in slechts 10 minuten van 10 naar 80 procent laden aan een snellader van 400 kW. Aan een thuisstation van 11 kW neemt een volledige laadbeurt zo’n 11 uur in beslag.

 De basisprijs van de nieuwe elektrische Porsche Cayenne bedraagt 108.148 euro. Voor de Turbo-versie loopt het prijskaartje op tot 169.461 euro.

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8

7/8

8/8

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8

7/8

8/8

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise