Vanaf de eerste aanblik merk je dat deze 911 een stuk breder werd, 48 mm om precies te zijn. De bolide ook meteen conform aan het "LM GTE"-reglement en het is de laatste 911 op basis van de (oude) 997 die voor klantencompetitie wordt gebouwd. Achterin zit een vier liter grote zescilinder boxermotor die 460 pk levert. Die motor stuurt via een sequentiële zesversnellingsbak het vermogen integraal naar de achteras. Langs de flanken achteraan zien we extra luchtinlaten zoals we die eerder op de turboversies zagen. Deze ultieme racemachine (die niet bedoeld is voor de openbare weg) kan bijvoorbeeld worden ingezet in de 24 Uren van Le Mans. De wagen is vanaf begin volgend jaar te koop en kost exclusief BTW 498.000 Euro. (KAV)

Vanaf de eerste aanblik merk je dat deze 911 een stuk breder werd, 48 mm om precies te zijn. De bolide ook meteen conform aan het "LM GTE"-reglement en het is de laatste 911 op basis van de (oude) 997 die voor klantencompetitie wordt gebouwd. Achterin zit een vier liter grote zescilinder boxermotor die 460 pk levert. Die motor stuurt via een sequentiële zesversnellingsbak het vermogen integraal naar de achteras. Langs de flanken achteraan zien we extra luchtinlaten zoals we die eerder op de turboversies zagen. Deze ultieme racemachine (die niet bedoeld is voor de openbare weg) kan bijvoorbeeld worden ingezet in de 24 Uren van Le Mans. De wagen is vanaf begin volgend jaar te koop en kost exclusief BTW 498.000 Euro. (KAV)