Op de Zoute Grand Prix toonde Polestar zijn 5 voor het eerst aan het Belgische publiek. De volledig elektrisch aangedreven vierdeurs GT was eerder al in wereldpremière te zien op de IAA in München.
Met deze grote GT wil de Chinees-Zweedse constructeur een statement maken op vlak van luxe en prestaties. De Polestar 5 krijgt een nieuwe elektrische architectuur die maximaal gebruik maakt van 800 Volt-technologie. Dat is nodig om een systeemvermogen van 884 pk en een koppel van 900 Nm te halen. Met dergelijke cijfers neemt de constructeur vooral de Porsche Panamera en de Mercedes EQS in het vizier.
Qua design zie je vooral achteraan duidelijk Zweedse Volvo-invloeden. Polestar lijkt er stilaan ook een handelsmerk van te maken om geen achterruit te voorzien. Dat zou een manier zijn om de (riante) interieurruimte achteraan te optimaliseren. Voor de bestuurder mag dit geen probleem vormen, want de klassieke achteruitkijkspiegel maakt plaats voor een camera en een schermpje. Daarop zie je het beeld van achter de wagen.
Achterin is er een zee aan beenruimte en de passagiers krijgen een afzonderlijk instelbare klimaatregeling maar ook luxefeatures zoals stoelmassage. Ook opvallend: het gigantische panoramische dak van ruim twee meter. Dankzij de prima stroomlijn is deze GT met twee motoren ook erg zuinig en bedraagt het rijbereik tot 670 km. Hij is meteen bestelbaar en kost minstens 121.900 euro.