De verkiezing gebeurde in Genève door een jury van 58 autojournalisten, waaronder ook twee Belgen. De jury loofde de stijl, het interieurdesign en de prestaties van de winnaar. Daarmee wint de 3008 deze prestigieuze prijs en wordt deze Peugeot de eerste SUV die het tot laureaat schopt in de geschiedenis van deze verkiezing.

Bij Peugeot is men uiteraard in de wolken. Het Franse merk haalt met de 3008 voor de vijfde keer de titel Auto van het Jaar binnen. De designers van de 3008 wilden een koploper creëren in het segment van compacte SUV's en kozen daarom voor een wat gewaagde combinatie van stijl, comfort en rijdynamiek. Deze SUV pakt daarnaast ook uit met een rijkelijke uitrusting, de nieuwste rijhulpsystemen en een degelijke connectiviteit.

Tot hiertoe noteerde Peugeot al meer dan 100.000 bestellingen voor de 3008, die in het Franse Sochaux wordt geproduceerd. Het Franse merk levert voor de tweede keer in drie jaar tijd de Auto van het Jaar, na de 308 in 2014. Eerder vielen ook de 307 (in 2002), de 405 (in 1988) en de 504 (in 1969) al in de prijzen.(Belga)

De verkiezing gebeurde in Genève door een jury van 58 autojournalisten, waaronder ook twee Belgen. De jury loofde de stijl, het interieurdesign en de prestaties van de winnaar. Daarmee wint de 3008 deze prestigieuze prijs en wordt deze Peugeot de eerste SUV die het tot laureaat schopt in de geschiedenis van deze verkiezing.Bij Peugeot is men uiteraard in de wolken. Het Franse merk haalt met de 3008 voor de vijfde keer de titel Auto van het Jaar binnen. De designers van de 3008 wilden een koploper creëren in het segment van compacte SUV's en kozen daarom voor een wat gewaagde combinatie van stijl, comfort en rijdynamiek. Deze SUV pakt daarnaast ook uit met een rijkelijke uitrusting, de nieuwste rijhulpsystemen en een degelijke connectiviteit.Tot hiertoe noteerde Peugeot al meer dan 100.000 bestellingen voor de 3008, die in het Franse Sochaux wordt geproduceerd. Het Franse merk levert voor de tweede keer in drie jaar tijd de Auto van het Jaar, na de 308 in 2014. Eerder vielen ook de 307 (in 2002), de 405 (in 1988) en de 504 (in 1969) al in de prijzen.(Belga)