De extra ruimte zit gedeeltelijk in de wielbasis (+ 72 mm) zodat de inzittenden achterin ook op extra beenruimte mogen rekenen. Ook de kofferruimte vaart er wel bij want ook die is met 278 liter goed 67 liter ruimer dan die van de gewone Mini. Je merkt vooral aan de overbouw achteraan dat de Mini een beetje werd verlengd. Hij zal leverbaar zijn met hetzelfde (nieuwe) motorpalet als de Hatch-versie. Alle motoren zijn turboversies. Op benzine genieten de driecilinders (One en Cooper) over rechtstreekse benzine-inspuiting. De One en de Cooper D gebruiken een 1,5 liter grote diesel, de Cooper SD beschikt over een nieuwe tweeliter motor. Mini wil met deze modeluitbreiding op basis van één model een heus merk met een breder gamma uitbouwen. Een moeilijke opgave want men wil een bestaand retrodesign in alle richtingen aanpassen waardoor de oorspronkelijke proporties een beetje zoek raken. Mini levert ook al een weinig succesvolle Roadster en Coupéversie. Feit is dat de Mini's - onder impuls van een grote marketingmachine - steeds groter worden en steeds meer afwijken van het oorspronkelijke concept; dat was een klein, guitig ogend stadwagentje met verbluffende rijeigenschappen. (Belga)

De extra ruimte zit gedeeltelijk in de wielbasis (+ 72 mm) zodat de inzittenden achterin ook op extra beenruimte mogen rekenen. Ook de kofferruimte vaart er wel bij want ook die is met 278 liter goed 67 liter ruimer dan die van de gewone Mini. Je merkt vooral aan de overbouw achteraan dat de Mini een beetje werd verlengd. Hij zal leverbaar zijn met hetzelfde (nieuwe) motorpalet als de Hatch-versie. Alle motoren zijn turboversies. Op benzine genieten de driecilinders (One en Cooper) over rechtstreekse benzine-inspuiting. De One en de Cooper D gebruiken een 1,5 liter grote diesel, de Cooper SD beschikt over een nieuwe tweeliter motor. Mini wil met deze modeluitbreiding op basis van één model een heus merk met een breder gamma uitbouwen. Een moeilijke opgave want men wil een bestaand retrodesign in alle richtingen aanpassen waardoor de oorspronkelijke proporties een beetje zoek raken. Mini levert ook al een weinig succesvolle Roadster en Coupéversie. Feit is dat de Mini's - onder impuls van een grote marketingmachine - steeds groter worden en steeds meer afwijken van het oorspronkelijke concept; dat was een klein, guitig ogend stadwagentje met verbluffende rijeigenschappen. (Belga)