De lancering van het gamma Micra Euro 6 was voor Nissan een perfecte gelegenheid om een bijkomende versie voor te stellen, die Micra N-TEC werd gedoopt.
Al meer dan 30 jaar handhaaft de Nissan Micra zich tussen de compacte stadswagens. In tegenstelling tot de concurrenten, die in de loop der jaren een flink stuk groter werden, bleef het model trouw aan zijn beperkte omvang. Daardoor richt de Micra zich steeds meer tot de markt van de kleine stadswagens in het A-segment en gaat er de strijd aan met modellen zoals de Renault Twingo, Hyundai i10, Peugeot 108, Toyota Aygo en andere Citroëns C1. In dit segment onderscheidt de Micra zich vooral door zijn royale binnenruimte en koffervolume, zijn wendbaarheid en efficiënte motoren. De lancering van het Euro 6-gamma van de Micra was een prima gelegenheid om het gamma te herschikken. De N-TEC vervangt de Connect Edition en geniet van een verrijkte uitrusting met 16-duims aluminium velgen, donkergetinte ruiten, buitenspiegels en deurgrepen in zilverlak, een zetelbekleding in zwart-blauwe stof met dubbele blauwe stiksels, armsteunen in de deuren in hoogglanszwart en een N-TEC-logo op de koffer. De N-TEC-versie zal aangeboden worden met een 1,2 l benzinemotor van 80 pk of een DIG-S benzinemotor van 98 pk. Voor beide versies is ook een CVT beschikbaar. De levering start in september. Het prijskaartje bedraagt minimum 14.380 euro.(Belga)