MG heeft de opvolger klaar voor de ZS EV: de MGS5 EV. Hij is een maatje groter en wordt alleen met een elektrische aandrijving aangeboden. De instapversie kost 33.985 euro.
Of de ZS meteen verdwijnt, is nog niet duidelijk. Maar die wordt ook geleverd als hybride en zelfs met een erg aantrekkelijk geprijsde benzineversie. Daarom blijft die wellicht nog even in de catalogi. De nieuweling staat op een aangepast platform dat ook al voor de MG4 werd gebruikt. De MGS5 is dus achterwielaangedreven en komt als ‘standard’ of als ‘long range’. Het verschil? De batterijcapaciteit. Die is bij de instapversie 49 kWh groot en bij de long range kan die tot 64 kWh energie bevatten. Met de grote batterij realiseert de MGS5 een WLTP-rijbereik van 480 km. De aandrijving levert 213 pk en 350 Nm aan trekkracht.
Vooraan zien we een scherpe neus met horizontaal gevormde koplampen in combinatie met grote luchtinlaten. Achteraan oogt dit ruime SUV-model iets hoekiger met een vrij verticale kofferklep, voorzien van een doorlopende rode lichtstrip. Binnenin komt een opgeruimd dashboard met weinig extra knopjes. De meeste bedieningselementen verhuisden naar buttons op het grote aanraakscherm (12,8 inch) dat boven op het dashboard staat. Centraal op dat dashboard zorgen fysieke knoppen in keurig geborsteld aluminium voor de nodige ergonomie. Deze nieuweling is meteen bestelbaar.