De Lotus Elise Cup 250 verloor nog eens 21 kg aan gewicht en produceert 26 pk meer dan de Cup 220. Dat betekent dat de nieuwe sportiefste variante voortaan 931 kg op de weegschaal zet en 243 pk en 250 Nm uit zijn 1.8 liter puurt. Een spetterende cocktail die de bestuurder een flinke kick aan het stuur kan bezorgen en van dit model veruit de snelste Elise maakt die ooit geproduceerd werd.

Deze Lotus pakt niet alleen uit met indrukwekkende sprintcapaciteiten, maar is eveneens een geduchte bochtenpikker dankzij specifieke Bilstein-dempers en aangepaste elektronische hulpmiddelen. Zo heeft het Lotus Dynamic Performance Management (Lotus DPM) een aangepaste sportstand, die een snellere gasrespons biedt en een grote slipmarge toelaat alvorens het systeem ingrijpt.

Verder werd ook de stroomlijn van de Elise verfijnd om nog meer neerwaartse druk te leveren: 66 kg bij 160 km/u en 155 kg bij de topsnelheid van 248 km/u. Tenslotte is er nog een optioneel "Carbon Aero"-pack beschikbaar waarbij de voor- en achterspoiler, de diffusor en de drempels door superlichte koolstofvezel onderdelen vervangen worden, waarmee het gewicht van de wagen nog eens met 10 kg daalt.(Belga)

De Lotus Elise Cup 250 verloor nog eens 21 kg aan gewicht en produceert 26 pk meer dan de Cup 220. Dat betekent dat de nieuwe sportiefste variante voortaan 931 kg op de weegschaal zet en 243 pk en 250 Nm uit zijn 1.8 liter puurt. Een spetterende cocktail die de bestuurder een flinke kick aan het stuur kan bezorgen en van dit model veruit de snelste Elise maakt die ooit geproduceerd werd. Deze Lotus pakt niet alleen uit met indrukwekkende sprintcapaciteiten, maar is eveneens een geduchte bochtenpikker dankzij specifieke Bilstein-dempers en aangepaste elektronische hulpmiddelen. Zo heeft het Lotus Dynamic Performance Management (Lotus DPM) een aangepaste sportstand, die een snellere gasrespons biedt en een grote slipmarge toelaat alvorens het systeem ingrijpt. Verder werd ook de stroomlijn van de Elise verfijnd om nog meer neerwaartse druk te leveren: 66 kg bij 160 km/u en 155 kg bij de topsnelheid van 248 km/u. Tenslotte is er nog een optioneel "Carbon Aero"-pack beschikbaar waarbij de voor- en achterspoiler, de diffusor en de drempels door superlichte koolstofvezel onderdelen vervangen worden, waarmee het gewicht van de wagen nog eens met 10 kg daalt.(Belga)