Een exotische auto als een Lamborghini kan je tot in de kleinste details personaliseren. Daarom werkt het Italiaanse merk in de toekomst met de augmented reality via Apple Vision Pro.
Absolute premium modellen worden niet gewoon uit stock geleverd bij de dealers. Ze zijn dikwijls volledig naar de wensen van gefortuneerde klanten gebouwd. Daarbij worden de meest verfijnde materialen gebruikt voor de afwerking en komen er heel specifieke tinten of persoonlijke details bij kijken. Daarom overstijgt een gemiddelde Lamborghini de prijs van een mooi appartement vlotjes.

Zo’n personalisering is een heel intensief proces. Het vergt tijd en inspanning van zowel de ambachtslui van Lamborghini als van de veeleisende kopers. Het gaat gepaard met veel overleg in de ateliers in Sant’Agata Bolognese, waar je zowat alle soorten bekleding, tinten lak, opties en accessoires kan bekijken.
Driedimensioneel
Toch gaat Lamborghini nog een stapje verder door van deze personalisering een digitale ervaring te maken. Dit door het gebruik van de meest recente technologie op vlak van virtuele realiteit. Zo stap je met de exclusieve Unravelling Temerario-app in een driedimensionale wereld waarin de auto als het ware tot leven komt. Dankzij de computingkracht van Apple Vision Pro verschijnt de digitale content rechtstreeks over de fysieke wagen heen.
Door een 3D-bril ontdek je hier verborgen details, aerodynamische stromen of hoor je het rauwe gebrul van de nieuwe twin-turbo V8-hybride. Met een simpele blik of handgebaar navigeer je door interactieve menu’s, alsof je zelf deel uitmaakt van het ontwerpproces. In de Centrozo Stile-modus transformeert de auto zelfs voor je ogen van een kleimodel tot een digitale sculptuur. En je krijgt een kijkje achter de schermen van Lamborghini’s designfilosofie.
Wat Lamborghini hier neerzet, gaat veel verder dan een technische demonstratie. Het is innovatie met Italiaanse flair. Een nieuwe vorm van automotive storytelling of een manier om fans, klanten en toekomstige eigenaars op emotioneel en zintuiglijk niveau te verbinden met het merk.