Kia brengt nieuwe K4 met verbrandingsmotor

Alain De Jong

Kia lanceert de opvolger van de Ceed, nog altijd aangedreven door klassieke benzinemotoren.

Een nieuwe naam maar een bekend concept, dat brengt de jongste Kia K4. Hoewel het Koreaanse merk sterk inzet op elektrificatie, verliest het de klassiekere concepten niet uit het oog. Zo maakt de opvolger van de Ceed nog altijd gebruik van benzinemotoren, al dan niet met een hybride ondersteuning. Een kwestie van klanten die nog niet willen overstappen op elektrisch rijden, te blijven bedienen.

Hybride komt

Zo is er keuze uit de 1.0 T-GDI van 115 pk in combinatie met een manuele zesbak of als milde hybride (MHEV) met de DCT7-automaat. Dit naast de 1.6 T-GDI met 150 of 180 pk, die sowieso gekoppeld is aan de DCT7. Deze modellen staan nog dit jaar bij de KIA-dealers. Volgend jaar komt er dan nog een zelfopladende hybride (HEV) bij.

De nieuwe Kia K4 is een compacte vijfdeurs met een lengte van 4,44 meter. In het originele design vallen vooral de gesculpteerde lichtblokken en de zwevende daklijn op. Ook op vlak van ruimte, comfort en technologie voldoet de Kia zeker aan de verwachtingen voor dit marktsegment. Onder andere dankzij een volledig aanbod ADAS-systemen en een uitstekende connectiviteit. De exacte uitrusting en prijzen voor ons land worden weldra bekendgemaakt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise