De elektrische versie van de pick-up heeft een rijbereik van 263 km en kost 71.105 euro.
Ook bedrijfsvoertuigen ontsnappen niet aan de elektrificatie. Zo krijgen meer en meer pick-ups een aandrijving op batterijen. Isuzu introduceerde de stekkerversie van de D-Max. Het gaat om de 5,28 meter lange Double Cab met een achterbank. Deze elektrische pick-up heeft een vierwielaandrijving, geleverd door twee elektromotoren (één op elke as). Samen produceren die een systeemvermogen van 190 pk en een koppel van 325 Nm.
Die power volstaat volgens Isuzu ruimschoots om lasten tot 3,5 ton te trekken. De D-Max EV kan daarnaast 1 ton laden, om zijn rol van werkpaard in de landbouw of de bouwsector te vervullen. De stroom komt uit een accu van 67 kWh die een rijbereik van 263 km verzekert. Dit moet volstaan voor professioneel gebruik over relatief korte afstanden. De elektrische D-Max is met deze actieradius duidelijk geen kilometervreter. AC-laden kan aan 11 kW, terwijl DC-snelladen aan 50 kW gebeurt zodat een bijna lege accu op ongeveer een uur tot 80 % is bijgevuld.
De Isuzu D-Max EV kost 71.105 euro (exclusief BTW) en kan je nu bestellen. De standaard garantie bedraagt 5 jaar of 100.000 km, terwijl de waarborg op de batterij oploopt tot 8 jaar of 160.000 km.