Opel plakt GSE op zijn elektrisch aangedreven Mokka. De compacte crossover krijgt niet enkel de looks van een sportieveling maar heeft ook 281 pk aan boord.
Met deze GSE-variant bouwt Opel zijn snelste elektrisch aangedreven tot nu toe. De Duitse constructeur wil aanknopen bij zijn rallyverleden. Vandaag is Opel nog altijd actief in de autosportdiscipline en daarom is eerder een prototype van de Opel Mokka GSE Rally voorgesteld. Precies dat studiemodel vormde de basis voor de Mokka GSE die forse prestaties wil verzoenen – in een serieproductie – met dagelijkse inzetbaarheid.
Deze elektrische versie is precies even krachtig als zijn tegenhanger uit de autosport. Met een vermogen van 281 pk en een motorkoppel van 345 Nm accelereert de crossover in minder dan zes seconden van 0 tot 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 200 km/u. Om dat te halen, hielden de ingenieurs het gewicht van de wagen binnen de perken wat met een elektrische aandrijving geen sinecure is. Daarom blijft de batterijcapaciteit beperkt tot 54 kWh zodat de nieuwe Mokka net geen 1.600 kg weegt. Deze batterij volstaat voor een WLTP-rijbereik tot 336 km.
De auto krijgt ook verschillende rijstanden met uiteraard een sportmodus, maar ook een ecostand om met een beperkter vermogen meer kilometers uit de batterij te puren. Om al dat vermogen van deze voorwielaandrijver efficiënt op het asfalt te zetten, kiest Opel voor klassieke technieken zoals een mechanisch Torsen sperdifferentieel. Ook de stuurinrichting werd scherper afgesteld en er zitten aangepaste hydraulische schokdempers onder.
Uiterlijk herken je deze GSE-versie aan de hertekende voor- en achterbumper en natuurlijk aan de GSE-insignes. Ook de 20-inch velgen in combinatie met de Michelin Pilot Sport-banden zijn speciaal gekozen voor deze versie.