De compacte en volledig elektrisch aangedreven Dacia krijgt aangepaste motoren, een zacht aangepast onderstel en een geoptimaliseerde batterij.
De Dacia onderging enkele jaren geleden al een facelift waarbij er een iets krachtiger motor bijkwam. Vandaag sleutelt Dacia weer aan het vermogen van de motoren. Vanaf 2026 levert de basisversie 70 pk en die is beschikbaar in het afwerkingsniveau essential en expression. De topversie biedt een vermogen tot 102 pk, hoewel het motorkoppel (137 Nm) hetzelfde blijft als dat van de basismotor.
Ondanks het grotere vermogen blijft de batterijcapaciteit en het rijbereik van de wagen ongewijzigd. Met 24,3 kWh biedt de LFP-batterij (lithium-ijzerfosfaat) een theoretisch (WLTP) rijbereik tot 225 km. De batterij is wel geoptimaliseerd want het thermomanagement is aangepast wat de levensduur ten goede komt. Om het extra vermogen op te vangen, is ook het onderstel verbeterd en werd het stuurgedrag nauwkeuriger.
De elektrische Dacia kan je uiteraard aan elke AC-lader hangen. De constructeur biedt optioneel (590 euro) ook de mogelijkheid om de batterij bij te laden via een DC-snellader. Het maximum debiet bedraagt 40 kW waardoor de batterij in minder dan 30 minuten vol zit. De basisversie van deze wagen kost 16.990 euro, de topversie met de 100 pk motor 19.039 euro.