In 2025 had ongeveer de helft van de nieuw verkochte BMW’s een elektrische aandrijving. Dat illustreert de sterke elektrificatie van de Belgische bedrijfswagenmarkt, een segment waar BMW sterk staat.
BMW blijft in België ook in 2025 marktleider. Dat is een uitzonderlijke situatie voor een premiummerk, met dank aan het grote aandeel leasingwagens. In 2025 had uitgerekend 49 % van al die verkochte BMW’s in België een elektrische aandrijving. Vijf jaar geleden lag dat aandeel nog op 37 %, maar het segment volledig elektrische voertuigen blijft stijgen. Afgaande op de bestellingen die vandaag zijn geplaatst, ligt dat aandeel zelfs op 55 %. Dit geeft aan dat de tendens ook in de eerste helft van 2026 zal aanhouden. Het aandeel benzine- en dieselwagens bleef de voorbije drie jaar quasi stabiel op ongeveer 33 % van de verkochte voertuigen.
Een andere trend is dat BMW-klanten sneller overschakelen van een klassieke thermisch aangedreven wagen naar een volledig elektrisch exemplaar. Dus zonder de tussenstap van een hybride of een plug-inhybride wagen. In 2023 verkocht BMW nog ruim een derde wagens met een plug-inhybride motorisatie, vandaag zit dat aandeel op 13 %. Dit is niet uitzonderlijk voor een merk als BMW dat vooral professionele klanten kent. Zij halen immers een groter fiscaal voordeel uit een volledig elektrische wagen waardoor zij sneller schakelen richting volledig elektrisch.