Het hart van deze 530e iPerformance is een tweeliter viercilinder turbomotor op benzine van 184 pk en 320 Nm in combinatie met een elektromotor die 83 kW (113 pk) en 250 Nm aan trekkracht biedt. Beide motoren sturen hun vermogen via een achttrapsautomaat naar de achteras. De lithium-ionbatterij voor de elektromotor zit onder de achterbank en heeft een capaciteit van 9,2 kWh. Aan een conventioneel stopcontact kan je de batterij in 5 uur opladen en met een sneller laadsysteem lukt het in 3 uur. Zuiver elektrisch haalt deze BMW een autonomie tot 50 km. De oefening van 0 tot 100 km/u klaart deze BMW 530e iPerformance in 6,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 235 km/u. BMW ontwikkelde ook de Digital Charging Service. Het komt erop neer dat de laadmodule het stroomverbruik van de klant monitort en de wagen gaat laden op het meest efficiënte moment, zowel que stroomprijs als qua tijdstip. Via een app kan men instellen wanneer men met de wagen wil vertrekken en wanneer de batterij dus vol moet zijn. Via diezelfde app kan je ook kiezen om hem onmiddellijk te laden. Deze dienst wordt in een eerste fase in Nederland en Duitsland uitgerold. Vanaf 2018 kan je deze BMW 530e iPerformance ook met draadloze laadtechnologie (via inductie) bestellen. (Belga)

Het hart van deze 530e iPerformance is een tweeliter viercilinder turbomotor op benzine van 184 pk en 320 Nm in combinatie met een elektromotor die 83 kW (113 pk) en 250 Nm aan trekkracht biedt. Beide motoren sturen hun vermogen via een achttrapsautomaat naar de achteras. De lithium-ionbatterij voor de elektromotor zit onder de achterbank en heeft een capaciteit van 9,2 kWh. Aan een conventioneel stopcontact kan je de batterij in 5 uur opladen en met een sneller laadsysteem lukt het in 3 uur. Zuiver elektrisch haalt deze BMW een autonomie tot 50 km. De oefening van 0 tot 100 km/u klaart deze BMW 530e iPerformance in 6,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 235 km/u. BMW ontwikkelde ook de Digital Charging Service. Het komt erop neer dat de laadmodule het stroomverbruik van de klant monitort en de wagen gaat laden op het meest efficiënte moment, zowel que stroomprijs als qua tijdstip. Via een app kan men instellen wanneer men met de wagen wil vertrekken en wanneer de batterij dus vol moet zijn. Via diezelfde app kan je ook kiezen om hem onmiddellijk te laden. Deze dienst wordt in een eerste fase in Nederland en Duitsland uitgerold. Vanaf 2018 kan je deze BMW 530e iPerformance ook met draadloze laadtechnologie (via inductie) bestellen. (Belga)