Op de mezzanine van Autoworld aan het Jubelpark worden deze zomer de meest iconische modellen van het merk tentoongesteld, waaronder de allereerste type A uit 1899, de eerste gesloten auto uit de geschiedenis, en de Type B uit 1900. Originele, niet gerestaureerde auto's afkomstig uit het Museum van Compiègne, maar ook een 'Marne-taxi' uit 1914, enz. Natuurlijk zijn er ook heel wat modellen die hebben bijgedragen tot de faam van Renault, zoals de Juvaquatre, het 4CV 'bolhoedje', de Dauphine, R4, R16, de eerste Espace, verscheidene versies van de R5, enz. De rijke competitiegeschiedenis van Renault wordt geïllustreerd aan de hand van verschillende modellen, waaronder enkele die ter beschikking werden gesteld door Renault Classic. Op aparte podia beneden worden een aantal sportieve versies van de Clio getoond samen met enkele actuele RS-modellen en wordt de geschiedenis van de Renault Gordini's geïllustreerd aan de hand van enkele sportberlines: Dauphine, R8, R12 enz.(Belga)

Op de mezzanine van Autoworld aan het Jubelpark worden deze zomer de meest iconische modellen van het merk tentoongesteld, waaronder de allereerste type A uit 1899, de eerste gesloten auto uit de geschiedenis, en de Type B uit 1900. Originele, niet gerestaureerde auto's afkomstig uit het Museum van Compiègne, maar ook een 'Marne-taxi' uit 1914, enz. Natuurlijk zijn er ook heel wat modellen die hebben bijgedragen tot de faam van Renault, zoals de Juvaquatre, het 4CV 'bolhoedje', de Dauphine, R4, R16, de eerste Espace, verscheidene versies van de R5, enz. De rijke competitiegeschiedenis van Renault wordt geïllustreerd aan de hand van verschillende modellen, waaronder enkele die ter beschikking werden gesteld door Renault Classic. Op aparte podia beneden worden een aantal sportieve versies van de Clio getoond samen met enkele actuele RS-modellen en wordt de geschiedenis van de Renault Gordini's geïllustreerd aan de hand van enkele sportberlines: Dauphine, R8, R12 enz.(Belga)