Seks verkoopt dan toch niet

29/06/17 om 16:44 - Bijgewerkt om 17:13

Uit een analyse van zowat 80 reclamestudies van de voorbije drie decennia blijkt dat reclamebureaus mogelijk van strategie moeten veranderen.

Het was de eerste keer dat wetenschappers zo'n grootschalige meta-analyse uitvoerden van verschillende onderzoeken naar het effect van seksueel getinte reclameboodschappen. Ze bestudeerden 78 studies die zo'n 18.000 mensen vertegenwoordigden. De reclame in de studies ging van de aanwezigheid van (half)naakte modellen tot het tonen van erotische aanrakingen, suggestieve poses en seksuele toespelingen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info