Opschudding in India: eerste lesbische reclamespot

© YouTube

Een spotje met een lesbisch koppel. Kwestie van taboes doorbreken kan dat tellen in India, een land waar homoseksualiteit door een groot deel van de bevolking niet aanvaard wordt.

Toch was dat wat een Indiaas internetbedrijf heeft gelanceerd: een spotje waarin twee vrouwen te zien zijn die zich voorbereiden om voor het eerst samen op bezoek te gaan bij de ouders. “We hebben geprobeerd om stereotypes te vermijden”, zegt Avishek Ghosh, verantwoordelijke van het productiehuis aan Times of India. “De vrouwen zijn even zenuwachtig als elk ander paar dat voor het eerst op bezoek gaat bij de (schoon)ouders.

De reclamespot is ondertussen al meer dan 500.000 keer aangeklikt en de commentaren in de media en op de sociale netwerken zijn overwegend positief. “Misschien is dit een teken dat de zeden en gebruiken aan het veranderen zijn”, zo luidt een van de commentaren op Twitter.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Seksverbod

De meeste Indiërs stellen zich zeer conservatief op tegenover homoseksualiteit, homo’s en lesbiennes worden door de grote meerderheid niet aanvaard. Er is zelfs een seksverbod voor homoseksuelen.

Een maand geleden baarde een vrouw opzien door een contactadvertentie voor haar homoseksuele zoon te plaatsen. En een juwelenzaak zorgde voor opschudding toen ze een spotje lanceerde waarin een bruid naar altaar wandelt, terwijl blijkt dat ze al een kind heeft. (Belga/TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content