Pink Ribbon focust op terugkeer naar werkvloer na borstkanker

© Thinkstock

De Pink Ribbon-campagne van 2014 legt de focus op de terugkeer naar de werkvloer na borstkanker. Daarbij wordt onderzoek van de Universiteit van Luik en de Vrije Universiteit Brussel gesteund.

Dagelijks krijgen 26 vrouwen in België te horen dat ze borstkanker hebben. Het is de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. De Pink Ribbon-campagne van 2014 steunt een onderzoek van de Universiteit van Luik en de Vrije Universiteit Brussel dat nagaat welke moeilijkheden mensen met borstkanker ondervinden op de werkvloer, welke re-integratietrajecten er mogelijk zijn en wat in dat opzicht verbeterd kan worden.

Alle resultaten worden begin 2016 op een website gebundeld, waar mensen een antwoord vinden op de meest voorkomende vragen. De campagne van Pink Ribbon loopt van oktober tot het einde van het jaar.

In het kader van de campagne wordt het Pink Ribbon Magazine gelanceerd en bracht zangeres Dana Winner de single ‘Hou vast’ uit. De opbrengst gaat naar Pink Ribbon.

Op sociale media wordt een solidariteitsketting opgestart waarbij mensen een foto moeten posten waarbij ze hun borsten vasthouden en twee vriendinnen met #houvast (in het Frans #soutiens) taggen om hetzelfde te doen. In november wordt nog een dvd uitgebracht over het leven van vier vrouwen die lijden aan borstkanker, worden er roze plantjes verkocht en in december wordt een zilveren kerstbal verkocht om het campagne te steunen. (Belga/WB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content