Coca-Cola bindt strijd aan met obesitas in België

17/04/13 om 13:49 - Bijgewerkt om 13:49

Frisdrankproducent Coca-Cola lanceert in België een nieuwe campagne om aandacht te vragen voor het belang van een evenwichtige levensstijl.

Coca-Cola bindt strijd aan met obesitas in België

© Belga

Frisdrankproducent Coca-Cola bindt nu ook de strijd aan met obesitas in België. Via twee tv-spots en een aantal krantenadvertenties richt het bedrijf zich rechtstreeks tot de verbruikers.

"Het is geen reclamecampagne, maar een bewustmakingscampagne", onderstreept Guy Wollaert, technisch directeur van The Coca-Cola Company. "Obesitas is een ernstig en complex probleem wereldwijd. Een levensstijl veranderen doe je niet zomaar. We kunnen wel een verschil maken door de kracht, of de bekendheid van onze producten in te zetten, om zo de mensen beter te informeren."

139 calorieën

De campagne start met de tv-spot 'Samenkomen', die het engagement toont van Coca-Cola om obesitas aan te pakken. Daarna volgen krantenadvertenties. Later wordt de spot 'Be OK' uitgezonden, die toont welke fysieke inspanningen nodig zijn om de 139 calorieën die een blikje Coca-Cola van 330 ml bevat, opnieuw te verbranden. Dat zou het geval zijn na bijvoorbeeld 75 seconden schaterlachen.

"De campagne bouwt voort op onze eerdere inspanningen, zoals innovatie naar producten met minder of geen calorieën en de duidelijke vermelding van het aantal calorieën op het etiket", aldus Wollaert.

"De campagne maakt ook deel uit van een engagement voor de lange termijn." Hij kondigde al aan dat het bedrijf in de loop van dit jaar de frisdrank Sprite met de zoetstof stevia op de markt zal brengen, in plaats van de huidige Sprite. "Het is essentieel hetzelfde product met dezelfde smaak, maar met dertig procent minder calorieën", zegt Wollaert.

Kleinere verpakkingen

De technische directeur onderstreepte nog dat Coca-Cola al langere tijd innoveert naar natuurlijke producten. "Het is intussen ook dertig jaar geleden dat
we Coca-Cola Light introduceerden", herinnerde Wollaert. Hij beklemtoonde ook dat het bedrijf de verbruiker producten in kleinere verpakkingen aanbiedt en via de steun aan tal van initiatieven probeert aan te zetten tot een actievere levensstijl. (Belga/AVE)

Lees meer over:

Onze partners