Seksisme: waarom we blind zijn voor vrouw- en manonvriendelijke reclame

03/10/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 05/10/17 om 14:51
Uit Knack van 04/10/17

Leuven en het Brussels Gewest bannen de omstreden 'sugardatingcampagne' van Rich Meet Beautiful, om studentes te koppelen aan oudere, bemiddelde zakenmannen. Moeten we strenger optreden tegen seksistische reclame? Onderzoekster Corine Van Hellemont meent van wel.

'Het grote publiek lijkt seksisme in reclame niet altijd op te merken. En als mensen het al herkennen, tolereren ze het doorgaans. Ze doen niets om er iets aan te veranderen.' Dat stelt Corine Van Hellemont van de Universiteit Antwerpen vast in haar recente doctoraat.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info