Effie Award voor Telenet reclamecampagne King & Kong

13/06/13 om 22:39 - Bijgewerkt om 22:39

(Belga) Telenet heeft donderdag de Effie gold Award gewonnen. Het krijgt de prijs voor de manier waarop het King & Kong in de markt zette. Andere awards voor marketing en reclame gingen donderdag onder meer naar de Duivelsuitdagingen van de Koninklijke Belgische Voetbal Bond/Boondoggle en de Music for Life campagne Follow me van Studio Brussel/Mortierbrigade.

"King & Kong breekt radicaal met de klassieke telecom campagnes. De campagne heeft een positieve toon die schril afsteekt bij de vooral agressieve, promotionele communicatie in de sector", zegt de organisatie in een mededeling. VRT/Boondoggle kreeg eveneens een Silver Effie Award voor Ketnet dat een gedragswijziging beoogde bij twee uiteenlopende doelgroepen. De derde Silver Effie Award gaat naar Tiense Suikerraffinaderij/Havas Brussels voor de campagne voor Tiense Suiker Harde klontjes. De Duivelsuitdagingen van de Koninklijke Belgische Voetbal Bond/Boondoggle wint een Bronze Effie Award. Ook Campbell Foods/Y&R/These Days winnen een Bronze Effie Award met de Devos Lemmens campagne die volgens de jury bewijzen dat 'slow ' ook kan werken in de 'fast moving products' sector. Knorr Soup as a Sauce van Unilever/McCann Brussels sluit de rij van winnaars met een Effie Bronze Award. Het is de 25e keer dat de awards worden uitgereikt. (Belga)

Onze partners