Jean-Marie Dedecker (LDD)
Jean-Marie Dedecker (LDD)
Voorzitter van LDD
Opinie

25/10/15 om 07:57 - Bijgewerkt op 26/10/15 om 15:29

'De knieval van Merkel voor Turkije is een volledige capitulatie van het Westers maatschappelijk denken'

'Door met Turkije te onderhandelen over toenadering tot de EU, bezondigt Merkel zich aan koehandel met vluchtelingen', schrijft Jean-Marie Dedecker. 'Het is een carrousel van vluchtgedrag door onze laffe Europese leiders.'

'De knieval van Merkel voor Turkije is een volledige capitulatie van het Westers maatschappelijk denken'

© AFP

Een weekje nieuwsduiding op de VRT: de ene dag is er een salafist op de afspraak, die ongecensureerd zijn boek mag promoten, en de andere dag worden we geconfronteerd met de opkomst van de Koranscholen in onze contreien. Ik ben een aanhanger van de absolute vrije meningsuiting, Wie naar de andere niet luistert, kent zijn mening niet en bedriegt zichzelf. "Sticks and stones can break my bones" zei de filosoof Stuart Mill "but words can never hurt me". De zogenaamde teruggekeerde Syriëstrijder, Youssef-Michael-Delefortrie, had naar eigen zeggen zelf geen bloed aan zijn handen. Hij had blijkbaar enkel de latrines van zijn barbaarse strijdmakkers gekuist en hun teenslippers klaargezet. Onthullend was evenwel dat de baardman zo'n beklijvende bewondering koesterde voor Osama Bin Laden dat hij zijn zoontje met de naam van de superterrorist opgezadeld heeft. Alsof een Oostfrontstrijder, die bij de Waffen-SS het nazirijk had gediend in WO II, bij zijn thuiskomst in pakweg Appelterre, zijn boreling met de naam Adolf Hitler had gedoopt. Hij zou ter plaatse standrechtelijk gefusilleerd zijn.

Zelfs zijn zuster had volgens hem geluk dat ze hier geboren was, anders had de sharia van haar lesbisch bestaan een hel op aarde gemaakt, en was haar leven als vrouw gedegradeerd tot zoontjesfabriek zonder genot.

Delen

'De knieval van Merkel voor Turkije is een volledige capitulatie van het Westers maatschappelijk denken'

'Elk heeft recht op een mening, ook de idioot', zei de filosoof J.L. Curtis. We hebben, na jaren strijd tegen de conservatie uitwassen van de katholieke kerk, nog maar pas het Nieuwe Testament en de Catechismus achter ons gelaten of we worden willens nillens geconfronteerd met de schaduwzijde van het Oud Testament. Aan zeloten geen gebrek. Met democratische middelen, zoals het recht op godsdienstvrijheid, worden onze eigen structuren ondermijnd.

Enkele dagen later was er een imam op de afspraak om een schietgebedje te prevelen over de deradicalisering van de doorgeslagen moslimstrijders voor het Groot Kalifaat. Zowel het preventieplan als de ontluizing van de jihadi's is mislukt. Niet alleen omdat er maar één parttime medewerkster van de centrale antiterreureenheid bij de federale politie speurt naar radicale boodschappen van Syriëstrijders, maar vooral omdat ontradingscampagnes niet helpen, zoals de Nederlandse gederadicaliseerde polderjihadist Dennis Abdelkarim Honing in zijn boek 'Ongeloofwaardig' beweert. Het enige wat helpt zijn volgens hem de gruwelbeelden van de onthoofdingen door de koppensnellers van de Islamitische Staat. Maar deze mogen van de VRT niet op ons scherm vertoond worden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De overheid zal nu imams subsidiëren om ontradingscampagnes te voeren in de moskeeën. Alsof onze Oostfronters, die indertijd door pastoor Cyriel Verschaeve vanop de kansel opgeroepen werden om tegen de goddeloze communisten te gaan vechten, ontmoedigd of ontluisd waren geweest door een stelletje onderpastoors. Imams zijn gevormd en geboetseerd in de islamscholen, de madrassa's, waar de goddelijke geboden als repetitieve gebedsmolentjes uit het hoofd worden geleerd en afgedreund van kindsbeen af. Er staan er al enkele in ons land.

Delen

'Godsdienst beschouw ik als collectieve waanzin, maar elk heeft recht op zijn achterlijkheid.'

Godsdienst beschouw ik als collectieve waanzin, maar elk heeft recht op zijn achterlijkheid. Het zijn kweekscholen voor de ideologische inplanting van het soennisme en het sjiisme, voor het puriteinse salafisme of het syncretische soefisme. De belangrijkste scholen binnen de islam zijn: Maliki, Hanbali, Hanafi en Shafi'i. Zelfs voor de volgelingen van de legendarische lbn Khaldûn van de gematigde Maliki-school is de heilige oorlog al een godsdienstige plicht. Volgens de volgelingen van de salafistische Ibn Abd al Wahhab moeten we integraal terug naar de oorspronkelijke beginselen van de profeet Mohammed. De gewilde blindheid van politici en media in deze explosieve materie is volgens de Nederlandse ex-eurocommissaris Frits Bolkestein hemeltergend.

Van Imams en onderpastoors, verlos ons Heer.

Politieke en religieuze indoctrinatie

Net zoals de Saudi's hun orthodoxe soennitische predikanten overal in de wereld financieren, stuurt de Dyanet, het Turkse directoraat voor religieuze zaken in Ankara, al jaren imams naar ons land. De helft van onze Turkse moskeeën staan onder het toezicht van de Turkse attaché-moefti voor religieuze aangelegenheden in Brussel. De politieke indoctrinatie is even belangrijk als de religieuze. The Islam, the absurd theology of an immoral Bedouin, is a rotting corpse which poisons our lives" schreef Mustafa Kemal Atatürk in 1917 al. De vader van het moderne Turkije sloot toen alle instituten die op canoniek recht geïnspireerd waren, en richtte een seculier onderwijsstelsel op met de wetenschap als meest betrouwbare leidraad. Honderd jaar later roept de huidige Turkse president en sultan Recep Tayyip Erdogan de Turken op om niet te assimileren, om hun eigen taal en cultuur niet op te geven en om de moskeeën te gebruiken als bruggenhoofden voor een islamitisch veroveringsproject: "De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze barakken en de gelovigen onze soldaten."

Delen

'Als het regent in Istanboel druppelt het in de Gentse Sleepstraat.'

Atatürk draait zich om in zijn mausoleum. Als het regent in Istanboel druppelt het in de Gentse Sleepstraat. De Turkse krant Yenicag voerde in 2008 al een morele kruistocht tegen een iconografie op de 300 jaar oude preekstoel van de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Dendermonde. Op de kansel, gebeeldhouwd door Mattheus van Beveren in 1684, staat namelijk de Profeet afgebeeld die vertrappeld wordt door twee engelen. De krant riep op om deze vetzakkerij en zwijnerij te stoppen.

Ankara moeide zich op 22 juli 2009 al met onze inlandse politiek. De Turkse ambassadeur Fuat Tanley bad voor een aanslag in ons land omdat het talmde met de rechtsgang tegen de Turkse extreemlinkse groep DHKP-C. In de Turkse krant Hürriyet orakelde Tanlay: 'Als Allah het wil, zal het daar ook eens gebeuren, pas dan zullen ze begrijpen wat terrorisme is.' Bij elke verkiezing in Turkije komt Erdogan persoonlijk stemmen ronselen in ons land. Wie voor zijn AKP stemt wordt 20% korting op de vluchten van Turkish Airlines beloofd.

Koehandel met vluchtelingen

De knieval van de Duitse bondskanselier Angela 'Mutti' Merkel voor Erdogan, om haar eigen vege politieke lijf te redden wegens een falend vluchtelingenbeleid, is het zoveelste dhimmitudegedrag van onze Europese Mandarijnen. Een koehandel met vluchtelingenmensen. Miljarden euro's en het lidmaatschap van De Europese Unie aanbieden aan een dictator die van zijn land een moslimland wil maken naar Arabisch model, die de elementaire mensenrechten niet respecteert, die de Koerden te vuur en te zwaar bestrijdt, en die zelfs het EU-land Cyprus militair bezet, is een volledige capitulatie van het Westerse politieke en maatschappelijke denken. Het is een carrousel van vluchtgedrag door onze laffe Europese leiders.

Zoenoffer

Zo moest de Deense premier Rasmussen, om baas van de NAVO te worden, ook al de Koerdische radio in zijn land uit de ether halen, als zoenoffer aan Erdogan voor de smet van de Mohammed-cartoons.

Het is ooit anders geweest. Jacques Delors, die van 1985 tot 1994 voorzitter was van de Europese commissie, schreef in 2003 in zijn Mémoires:" Misschien is het tijd dat de Europeanen de verantwoordelijken gaan aanwijzen voor de verbrokkeling en de transformatie van Europa in Eurabië. Misschien is het tijd, zeker in een tijdperk van globalisering, voor een gewaarwording van de grenzen van een economische en materialistische visie op de politiek, zodat de kostbare waarden van de mensheid, die Europa ook op de zwartste bladzijden van zijn geschiedenis altijd heeft willen behouden, zich kunnen verspreiden".

Onze partners