Brussels Airport: “Enkel bagage met onvolledig dossier nog niet teruggestuurd naar eigenaars”

(Belga) De bagage, die zich door de staking bij afhandelaar Swissport midden mei had opgestapeld in Brussels Airport, is bijna allemaal weer bij de eigenaars. Dat meldt Jan Van der Cruysse, woordvoerder van Brussels Airport. “Ongeveer 1 tot 2 procent is nog niet terecht, maar dat komt omdat de dossiers niet volledig zijn of de eigenaars niet bereikbaar”, zegt de woordvoerder. Brussels Airlines heeft een callcenter opgezet, zodat klanten die hun bagage nog moeten terugkrijgen zelf kunnen bellen.

“Alle bagage die op een eenvoudige, voor de hand liggende manier teruggestuurd kon worden, is weer bij de eigenaars”, zegt Van der Cruysse. “Voor bepaalde stukken is echter geen dossier opgesteld, is het dossier onvolledig of zijn de eigenaars niet traceerbaar.” Bij Brussels Airlines is 7 procent van de bagage, een duizendtal stuks, nog niet terecht, zegt woordvoerder Geert Sciot. “We werken heel hard om alle bagage weer bij de eigenaars te krijgen, maar soms missen we informatie. Sommige reistassen werden ook gewoon niet geclaimd.” De woordvoerder voegt nog toe dat alle werknemers van Brussels Airlines die kunnen werken met het computerprogramma waarmee verloren bagage wordt geregistreerd, zijn opgetrommeld om alles in goede banen te leiden. Ook Brussels Airlines heeft een callcenter opgezet. Klanten die hun bagage nog niet hebben teruggekregen, kunnen tijdens de kantooruren terecht op het nummer 02/723.24.45. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content