“Bob wordt een werkwoord: bobben”

(Belga) “Organiseer je vooraf… Klaar om te bobben! ” Dat wordt de slogan van de vernieuwde verkeerscampagne van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet heeft de campagne vandaag in de UGC-bioscoopzaal in het hart van Brussel voorgesteld. “Bob is een werkwoord geworden”, zei Wathelet. “Bobben betekent het leven van je dierbaren redden door je vooraf te organiseren, als je uitgaat.”

“Tweehonderd mensen laten elk jaar het leven op onze wegen door rijden onder invloed van alcohol”, zei Wathelet. “Dat zijn vier volle bussen. Dat mogen we niet accepteren.” “Het begrip Bob bestaat al 17 jaar”, zei Karin Genoe van het BIVV, en het is ook al geëxporteerd naar 17 andere landen, maar nu vonden we het nodig om de campagne op te frissen. We activeren de campagne door van Bob een werkwoord te maken: het bobben in het Nederlands, bobber in het Frans.” Bobben betekent dus je voorzorgen nemen: voor je uitgaat het telefoonnummer van een taxi noteren, de uurtabel van de bussen raadplegen, vragen of je bij een vriend kan overnachten, … De campagne heeft geel als hoofdkleur, zoals de sleutelhangers die we al kennen. Er komen gadgets zoals een Bob-bril, badges, folders, opschriften op taxi’s en lijnbussen, maar ook clipjes met stripfiguren en confronterende radiospots die het werkwoord bobben even vanzelfsprekend moeten maken als de figuur van Bob 17 jaar geleden. De campagne wordt gesteund door de Vereniging van Belgische brouwers en Assuralia, de vereniging van verzekeraars. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content