Decibelmeter en thema-avonden voor Zulte Waregem

Jonas Creteur
Jonas Creteur Sportredacteur bij Knack.

Zulte Waregem gaat meer dan ooit inzetten op interactie met de supporters. Ook thema-avonden zullen deel uitmaken van die strategie.

Op maandagavond daagden trainer Francky Dury, met de spelers Christophe Lepoint en Cédric D’Ulivo in zijn zog, op een supportersavond in café De Vlasschuur. “Niet uniek in het Belgische voetbal, maar wij passen deze formule voor het eerst toe”, vertelt commercieel manager Tyas Kastelijn aan Sport/Voetbalmagazine. “Vanaf nu zal ook elke maand zo’n avond plaatsvinden.”

Decibelmeter

Dit past in de strategie van Zulte Waregem om meer dan ooit in te zetten op interactie met de fans. Zo kunnen supporters, via de website, sinds dit seizoen stemmen voor de ‘Player of the Month’, verbonden aan een officiële wedstrijd van sponsor Record Bank. “We werken daarvoor samen met Bright Board voor de LED-boarding en Sund, een bedrijf gespecialiseerd in het verhogen van fanbeleving”, zegt Kastelijn. “Voor, tijdens en na elke thuismatch zijn er bijvoorbeeld al spelers- en wedstrijdstatistieken te zien op onze ledwalls, net als de goknoteringen of stadionslots met één willekeurige seizoenkaarthouder van partner Ladbrokes.”

“Tegen Anderlecht brachten we een andere primeur: realtime weersinformatie, onder meer de windsnelheid op de LED-boarding. Sponsor Renson, gespecialiseerd in ventilatie en zonwering, heeft zelfs een meteostation geïnstalleerd waardoor ze die weergegevens aan hun productgamma kunnen koppelen. Binnenkort komt er ook een decibelmeter, verbonden aan een lichtinstallatie van onze partner TAL, om de fans aan te zetten zo veel mogelijk lawaai te maken.

Thema-avonden

“In de toekomst willen we, zoals Vitesse, de animatie rond élke match koppelen aan een bepaald thema: van Waregem Koerse over Halloween tot Valentijn, om los van de match op zich, de toeschouwersaantallen in ons vernieuwd stadion op te trekken. Voor dit seizoen hebben we voor het campagnebeeld van de abonnementenverkoop ook tien supporters ingeschakeld, naar aanleiding van tien jaar Zulte Waregem in eerste klasse. Met succes, want we hebben, ondanks de minder goede vorige sportieve campagne, evenveel abonnees als toen: ruim zesduizend. Tegen AA Gent, Club Brugge en Anderlecht was het Regenboogstadion telkens uitverkocht.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content