Om de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines terug te vinden, richten onderzoekers zich nu op een nieuwe plek, meer zuidelijker. De vorige zoekplek was gebaseerd op de 'pings', vermeende signalen uit de zwarte dozen. "Maar die pings waren niet afkomstig van de verdwenen Boeing", aldus de Australische onderzoeker Martin Dolan aan BBC.

De eerdere locatie, zo'n 2.240 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth werd vastgelegd door het Britse satellietbedrijf Inmarsat. Ook het nieuwe zoekgebied werd door Inmarsat afgebakend. Toch kwam het satellietbedrijf al enkele malen in opspraak door zijn verwarrende communicatie.

Intussen brengt een onderzoeksschip van het Nederlandse bedrijf de zeebodem in kaart. De zee is er zo'n 6 kilometer diep.

De Boeing 777 van Malaysia Airlines verdween op 8 maart spoorloos van de radar. Aan boord waren 239 passagiers, voornamelijk Chinezen. (AVE)

Om de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines terug te vinden, richten onderzoekers zich nu op een nieuwe plek, meer zuidelijker. De vorige zoekplek was gebaseerd op de 'pings', vermeende signalen uit de zwarte dozen. "Maar die pings waren niet afkomstig van de verdwenen Boeing", aldus de Australische onderzoeker Martin Dolan aan BBC. De eerdere locatie, zo'n 2.240 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth werd vastgelegd door het Britse satellietbedrijf Inmarsat. Ook het nieuwe zoekgebied werd door Inmarsat afgebakend. Toch kwam het satellietbedrijf al enkele malen in opspraak door zijn verwarrende communicatie.Intussen brengt een onderzoeksschip van het Nederlandse bedrijf de zeebodem in kaart. De zee is er zo'n 6 kilometer diep. De Boeing 777 van Malaysia Airlines verdween op 8 maart spoorloos van de radar. Aan boord waren 239 passagiers, voornamelijk Chinezen. (AVE)