'Als alle dronken bestuurders door deze techniek verhinderd worden hun auto te starten, zouden er geen alcoholgerelateerde ongevallen met doden en gewonden meer zijn', aldus Siegfried Brockmann van het Verzekeraars Ongevallenonderzoek (UDV).

De dienst houdt het pleidooi op de vooravond van een congres over verkeersrecht in het Duitse Goslar.

De verkeersorganisatie ADAC vindt alcoholsloten zinvol, maar vindt een verplichting voor nieuwe auto's te ver gaan. De Duitse Raad voor Verkeersveiligheid noemt het voorstel innovatief en spannend. Bij een alcoholslot moet de bestuurder blazen om de auto te kunnen starten.

'Als alle dronken bestuurders door deze techniek verhinderd worden hun auto te starten, zouden er geen alcoholgerelateerde ongevallen met doden en gewonden meer zijn', aldus Siegfried Brockmann van het Verzekeraars Ongevallenonderzoek (UDV). De dienst houdt het pleidooi op de vooravond van een congres over verkeersrecht in het Duitse Goslar. De verkeersorganisatie ADAC vindt alcoholsloten zinvol, maar vindt een verplichting voor nieuwe auto's te ver gaan. De Duitse Raad voor Verkeersveiligheid noemt het voorstel innovatief en spannend. Bij een alcoholslot moet de bestuurder blazen om de auto te kunnen starten.