Het is op een ogenblik van pril verlies niet evident en voor sommigen niet weinig aanstootgevend om over geld te praten, maar Germanwings heeft relatief snel aangekondigd dat het als voorschot tot 50.000 euro per passagier aan de nabestaanden zal overmaken.

Volgens de Conventie van Montréal is er, als de maatschappij of haar personeel geen schuld treft, een maximumschadevergoeding van 146.000 euro per passagier, aldus Der Spiegel. Maar in dit geval wijst de informatie in de tegenoverstelde richting. Als er wel schuld wordt vastgesteld, staat er geen limiet op de schadevergoeding.

Die kan eventueel voor de rechtbank worden vastgesteld. Niet iedereen is gelijk in dit geval. Bepaalde nationaliteiten, met name de Amerikaanse, leveren meer op, en er kan ook een onderscheid worden gemaakt naar leeftijd en beroep.

(RR)

Het is op een ogenblik van pril verlies niet evident en voor sommigen niet weinig aanstootgevend om over geld te praten, maar Germanwings heeft relatief snel aangekondigd dat het als voorschot tot 50.000 euro per passagier aan de nabestaanden zal overmaken.Volgens de Conventie van Montréal is er, als de maatschappij of haar personeel geen schuld treft, een maximumschadevergoeding van 146.000 euro per passagier, aldus Der Spiegel. Maar in dit geval wijst de informatie in de tegenoverstelde richting. Als er wel schuld wordt vastgesteld, staat er geen limiet op de schadevergoeding.Die kan eventueel voor de rechtbank worden vastgesteld. Niet iedereen is gelijk in dit geval. Bepaalde nationaliteiten, met name de Amerikaanse, leveren meer op, en er kan ook een onderscheid worden gemaakt naar leeftijd en beroep.(RR)