De metalen plaat die het landingsgestel afdekt en 60 kilo weegt, maakte volgens Chinese media een val van 1.800 meter en boorde zich door het dak van een fabriek in Shanghai. De vlucht van Air France ondervond echter geen hinder.

De plaat zou al kort na het opstijgen zijn losgekomen. Het ging om de vlucht van afgelopen maandag van Shanghai naar Parijs. Niemand raakte gewond, maar in de fabriek is er wel schade aan het dak.

Geen probleem voor de veiligheid

"We werken nauw samen met onze klanten en hebben richtlijnen gegeven om het nodige onderhoud te doen", verklaarde een woordvoerder van Boeing. Voor de toestellen die nog in productie zitten, komen er "aanpassingen".

Boeing verzekerde ook nog dat dit mankement het landingsgestel niet hindert en ook geen problemen oplevert voor de veiligheid. Wereldwijd zijn er meer dan 1.100 toestellen van het type 777 in gebruik, bij tientallen luchtvaartmaatschappijen. (Belga/TE)

De metalen plaat die het landingsgestel afdekt en 60 kilo weegt, maakte volgens Chinese media een val van 1.800 meter en boorde zich door het dak van een fabriek in Shanghai. De vlucht van Air France ondervond echter geen hinder. De plaat zou al kort na het opstijgen zijn losgekomen. Het ging om de vlucht van afgelopen maandag van Shanghai naar Parijs. Niemand raakte gewond, maar in de fabriek is er wel schade aan het dak. "We werken nauw samen met onze klanten en hebben richtlijnen gegeven om het nodige onderhoud te doen", verklaarde een woordvoerder van Boeing. Voor de toestellen die nog in productie zitten, komen er "aanpassingen". Boeing verzekerde ook nog dat dit mankement het landingsgestel niet hindert en ook geen problemen oplevert voor de veiligheid. Wereldwijd zijn er meer dan 1.100 toestellen van het type 777 in gebruik, bij tientallen luchtvaartmaatschappijen. (Belga/TE)