Thyssen: “Hij was een rots in de branding”
Een rots in de branding, een toonbeeld van authenticiteit, noemt CD&V-kopstuk Marianne Thyssen Jean-Luc Dehaene. Hij wist waar hij heen wou, en streefde maatschappelijke relevantie na bij alles wat hij ondernam. Thyssen roemt Dehaene voor zijn vermogen om te denken in termen van oplossingen, en nooit van problemen. Hij kon politiek en maatschappelijk ver vooruitkijken, maar verdedigde elke tussenstap. Volgens Thyssen was hij veel meer architect dan loodgieter, veel meer visionair dan crisismanager. Altijd maakte hij tijd, en Celie koffie, vertelt ze. En altijd kreeg je wijze raad, die eindigde met de woorden “ge doet hiermee wat ge wilt”.
Een rots in de branding, een toonbeeld van authenticiteit, noemt CD&V-kopstuk Marianne Thyssen Jean-Luc Dehaene. Hij wist waar hij heen wou, en streefde maatschappelijke relevantie na bij alles wat hij ondernam. Thyssen roemt Dehaene voor zijn vermogen om te denken in termen van oplossingen, en nooit van problemen. Hij kon politiek en maatschappelijk ver vooruitkijken, maar verdedigde elke tussenstap. Volgens Thyssen was hij veel meer architect dan loodgieter, veel meer visionair dan crisismanager. Altijd maakte hij tijd, en Celie koffie, vertelt ze. En altijd kreeg je wijze raad, die eindigde met de woorden “ge doet hiermee wat ge wilt”.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier