Alles over The Washington Post

De Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman (beter bekend als MBS) heeft de goedkeuring gegeven voor een operatie om de Saoedische journalist Jamal Khashoggi 'gevangen te nemen of te doden'. Dat blijkt uit een vrijdag uitgebracht Amerikaans inlichtingenrapport. Kort na de publicatie werden maatregelen afgekondigd tegen 76 Saoedi's maar niet tegen de kroonprins.

In de Amerikaanse staat Georgia zijn tijdens de hertelling van de stemmen meer dan 2600 stembiljetten aangetroffen die nog niet waren meegeteld. Die stemmen gaan in meerderheid naar uittredend president Trump. Ook maakte een hoge Republikein gewag van pogingen van partijgenoten om geldige stemmen ongeldig te maken.

Het Amerikaanse populairwetenschappelijke tijdschrift Scientific American heeft zich voor het eerst in zijn bestaan uitgesproken voor een presidentskandidaat. Het tijdschrift, waarin onder meer Albert Einstein ooit publiceerde, schaart zich in zijn oktoberuitgave achter de Democraat Joe Biden.

Donald Trump sprak de hoop uit dat de legendarische journalist Bob Woodward 'een fantastisch boek' over hem zou schrijven. Hij behandelde hem met égards, belde hem zelf herhaaldelijk op, bleef urenlang aan de lijn. Het resultaat is teleurstellend - voor hem.

In een viral video is te zien hoe #greenshirtguy tijdens een raadsvergadering in de grensstad Tucson in Arizona de slappe lach krijgt wanneer twee Trump-supporters beginnen te schreeuwen over strengere immigratiewetgeving. 'Zulke ideologie is duidelijk gevaarlijk, maar ook inherent dwaas.'

Vele tegenstanders noemen Donald Trump zonder verpozen een racist, terwijl hijzelf argumenteert dat er 'geen gram racisme' in hem zit. Wat leert de geschiedenis van de zakenman, de politicus, de president? En wat denkt de echtgenoot van zijn topmedewerkster?

Speciaal aanklager Robert Mueller, die het onderzoek leidde naar Russische inmenging bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016, klaagde eind maart in een brief aan het ministerie van Justitie dat de samenvatting van zijn rapport belangrijke informatie miste. Dat schrijft The Washington Post, die de brief kon inkijken.