“Probleemmelk” kwam ook bij Colruyt terecht

(Belga) Na Carrefour en Delhaize roepen ook Colruyt en OKay brikken melk terug na klachten van klanten over smaak- en geurafwijking. Het gaat steeds om melk van het huismerk van de keten, telkens afkomstig van dezelfde fabrikant.

De oorzaak van de smaak- en geurafwijking is te wijten aan een technische storing die in beperkte gevallen optrad bij de fabrikant, luidt het in een persbericht van Colruyt. Ook deze keten benadrukt dat er geen probleem is voor de volksgezondheid. Concreet roepen Colruyt en OKay volgende producten terug van hun huismerk “Everyday”: brikken van 1 liter volle melk (artikelnummer 17691, lotnummers 111941, 111945, 112000, 112004, en houdbaarheidsdata 4/2/2012, 5/2/2012, 13/2/2012 en 14/2/2012); brikken van 1 liter halfvolle melk (artikelnummer 05593, lotnummer 11147 en houdbaarheidsdatum 26/11/2011); en brikken van 1 liter magere melk (artikelnummer 05563, lotnummer 111500 en houdbaarheidsdatum 1/12/2011). Consumenten die het product terugbrengen, krijgen hun geld terug. Ze kunnen meer informatie krijgen via het telefoonnummer 02/363.54.54. Carrefour liet eerder weten enkele loten volle melk van zijn huismerk Carrefour Discount terug te roepen (lotnummers 111678, 111724 en 111732 en uiterste houdbaarheidsdatum 30/12/2011, 06/01/2012 en 07/01/2012; meer info via 0800/9.10.11). Delhaize roept dan weer magere melk van het huismerk Delhaize 365 terug (loten 111891 en 111892 en houdbaarheidsdatum 28/01/2012; meer info via 0800/95.713). Het is niet duidelijk of de fabrikant nog levert aan andere winkelketens. Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) kon niet meer informatie geven. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content